0512 54 55 50
Ouders, kinderen, school

Ouders, kinderen, school

Ouders, kinderen, school

Kind, ouders en school - Een sterk team!

Ieder kind merkt dat: “Mijn ouders en de leerkrachten hebben samen een goede band en zijn gericht op mijn welbevinden. Dat geeft me vertrouwen; ik voel me er prettig bij en het heeft een positief effect op mijn brede ontwikkeling en mijn leerprestaties.”

Het is onderzocht en bewezen. Daarom zet It Ambyld hier bewust op in. Het begint al meteen in de eerste weken van het schooljaar met de startgesprekken. De leerkracht nodigt kind en ouders daarvoor uit. Het gesprek staat in het teken van elkaar leren kennen; van erachter komen wie uw kind is; wat het nodig heeft en hoe de rol van de leerkrachten en van de ouders kan bijdragen aan een gelukkig en leerzaam schooljaar. Er worden afspraken gemaakt over o.a. de contactmomenten en communicatie.

Portfolio’s - Een sterk middel!

Ieder kind merkt dat: “Mijn ouders en de leerkrachten leven met mij mee in alles wat ik ontdek, leer en ontwikkel. Ze helpen mij om steeds meer mijn eigen rol daarin te nemen. Daar word ik zelfstandig van.”

Om dit proces te volgen en te begeleiden, krijgt ieder kind een Portfoliomap. Deze map is veel meer dan een rapport met een beoordeling. Belangrijke (leer)doelen, reflecties en producten worden gedurende het schooljaar in de map verzameld. Juist met werk van het kind zelf; werk om trots op te zijn! Het spreekt voor zich dat de map leidend is bij het Portfoliogesprek halverwege het schooljaar en dat uw kind aan de hand van het Portfolio aan ouders en leerkrachten kan vertellen wat en hoe het de afgelopen periode heeft geleerd en wat de plannen zijn voor de komende tijd. Aan het einde van het schooljaar mogen ouders zelf de keuze maken voor een tweede Portfoliogesprek.